fredag den 27. marts 2015

Ny værtsfamilie og karneval!

Så kom tiden endelig efter 6 måneder hos min første værtsfamilie. Jeg har nu skiftet familie, som bor blot 2 gader fra, hvor jeg boede før.

Jeg er kommet til en familie med 2 førældre og 2 værtsbrødre. En på 10 og en på 16. Det er faktisk utroligt rart at have både en på sin egen alder og en mindre, da jeg nu har nogen at snakke med når jeg kommer hjem fra skole osv. Jeg er blevet utrolig glad for denne familie, som selvfølgelig er helt forskellige fra min først. Man kan hurtigt mærke hvordan hverdage, traditioner osv. er helt forskellige fra mennesker til mennesker her i Brasilien. Dette er bla. pga. deres religioner.
Her i Brasilien er det for det meste det katolske som dominere, men der er altså virkelig mange forskellige racer og religioner.
Min første værtsfamilie, var katolske. Her tog vi altså hver søndag til søndags bøn, hos nogle familie medlemmer. Min by Paracatu er ret ''lille' i forhold til Brasilien, så det var faktisk utroligt så mange familie medlemmer som blev samlet hver eneste gang. Her var bønnen meget ensformig. Det var den samme bøn hver gang, og herefter spise vi alle sammen som familie.

Her i min nye familie er det fuldstændig anderledes. Før de første er de Kristne, helt ligesom jeg. Min værtsbror og værtsfar spiller i band i kirken. Dette er noget som for det første er meget forskelligt. Min værtsbror bruger selv 3 gange om ugen i kirke, jeg nøjes bare med en. Men altså. En kirkegang her, er omtrent sat til at være 1.30 min. dog er løber tiden dog altid ud. Her i den Kristne kirke har de virkelig meget at sige. De råber, snakker utroligt stærkt ud til folk i kirken. Egentligt er det bare et rum på ca 30 kvm. ikke en egentligt kirke. Her klapper man både i hænderne, personener som sidder til gudstjenesten råber op når de er enige med hvad præsten siger, det kan være en sætning som ''Det er sandt Jesus''. Det er utroligt forskelligt fra hvordan kirken er mere traditionel i Danmark.

Udover det er min familie selvfølgelig også meget forskellige personer. De er begge selvstændige og har 2 butikker i byen. En boghandel, og en forretning med kontorartikler og møbler til kontoret. Begge mine værtsbrødere studere. Den ældste på en offentlig skole, og den yngste på privatskole som er den samme som min.

Jeg har det utroligt godt her i min familie, de er alle sammen utroligt rare, så jeg kunne ikke være mere glad for det!

_______________________________________________________________________________

Så har jeg sørme også gjort det, som jo skal opleves nu hvor man er i Brasilien. KARNEVAL!

Fordi min by igen ikke rigtigt er særlig stor, holder min by ikke rigtigt karneval. Det er bare en stor fest på gaden. Derfor besluttede jeg og 3 af mine udvekslingsvenner herfra, valgte at tage til en af de byer hvor der sker lidt mere. Dette er Belo Horizonte som ligger ca. 9 timers buskørsel herfra. Jeg er helt vild med denne by, der er utroligt meget liv her, og så snart jeg har mulighed for at tage hertil gør jeg og mine udvekslingsvenner det som regel. Vi smuttede altså til denne 3 million indbygger by, som er helt fantastisk. Her kender vi en masse fra vores distrikt. Mit distrikt her er utroligt stort. Vi er i alt 50 udvekslingsstudener fra hele verden. Og 20 af disse bor i Belo Horizonte. Vi boede derfor hos nogle af vores venner i 7 dage. Karnevallet kørte egentligt 24 timer i døgnet i disse 7 dage. Men de store optog var tidligt om morgenen. Det var dog ikke helt som det man ser på TV med de store optog med kæmpe statuer hvor man kigger på. Her klædte man sig selv ud, og går så ned af gaderne med samlet, syngende, dansende osv. Karneval er en kæmpe omgang glæde, med folk der spiller, dansker, kysser, krammer og bare har det helt fantastisk! Det var en kanon oplevelse.
Jeg har devsærre ikke rigtigt billeder fra det, da der var rigtigt meget tyveri, folk ville gøre alt for at komme i lommer osv. så jeg havde ikke rigtigt noget med til at tage billeder, dog fik jeg lige denne little bitte video som giver en lille smag på hvordan det var!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar