torsdag den 2. oktober 2014

Hele verden samlet på et sted!

Længe ventet er det nu tid til en lille opdatering fra Brasilien, siden sidste indlæg har der været fart på, og en masse nye mennesker er mødt.

Den 11. september blev der afholdt orientering for hele mit distrikt som her i Brasilien er ''Minas Gerais'' alle udvekslingsstudenter blev kaldt til statens hovedstad  ''Belo Horizonte'' hvor vi skulle mødes i 10 dage.

Mødet gik ud på at få væsentlige informationen, være sammen med andre studenter fra hele verden, og tage på diverse ture. Dette var en helt fantastisk forlænget uge.
Det jeg synes der er så fedt ved at være udkeslingsstudent er at alle udvekslingsstudenter man møder er ligeså åbne som en selv. Man kommer ikke i situationen at møde 50 helt nye fremmede mennekser, kigge på hinanden, i flere timer uden at sige et ord. Disse mennesker klinger man sammen med efter få minutter, og hvor er det fantastisk! Jeg har aldrig oplevet et sammenhold som er opstået så stærkt og så hurtigt. Her får man venner på få minutter, og får lært folk at kende lynhurtigt, som ellers andre gange kan tage tid. Jeg er nu en kæmpe glad og stolt udvekslingsstudent som kan fortælle at jeg har fået venner fra mere end 15 nationaliteter på kun 10 dage - det synes jeg er KÆMPE fantastisk!







Billeder fra orientering - holdet samlet.


- Desværre er der ikke ander danskere i mit distrikt som jeg ellers havde håbet på, da det kunne være lidt sjovt. Men på anden sidste dag, til orienteringen kom min gode ven løbende og råbte ''Jacob, jeg har besøg til dig!'' og inden jeg fik set mig tilbage kom der den gladeste pige råbe danske ord i hovedet på mig!! Det vidste sig at hun havde været en udvekslingsstudent i Hillerød - Jeg blev så glad af begejstring at jeg sprang i armene på hende og lige siden har vi snakket. Det er en utrolig fed oplevelse at møde en som har været i Danmark, her fra Brasilien! Utroligt! - Og ovenikøbet fedt at hun har haft et fantastisk år i Danmark! Lige i øjeblikket blev danske ting som rugbrød, Dronning Margrete og grønt græs savnet en hel del!!

Jeg og den Brasilienske udveklingsstudent (Hillerød)

Udover det har jeg også haft gode stunder her i lille Paracatu.
Blandt andet har jeg været til pool party hos min Rotary klub, hvor jeg har det kanon godt også!
Jeg er utrolig heldig at være havnet i en klub fuld af arrangement, som tager arbejdet som Rotary medlemmer seriøst og sørger for et godt sammenhold. Dette er en klub fyldt med glade og mennesker der tager enormt godt vare på sine udvekslingsstudenter.
Her blev smasket churrasco og eksotiske fruger dagen lang, en god snak, og en masse sjov!






Senere sidste weekend have min kære elskede værtsfamilie også arrangeret en tur for mig, sammen med en anden udvekslingsstudent! I Brasilien findes der utroligt mange vandfalds områder, og et af dem ligger ca. 25 km. væk fra min by. Her smuttede vi til, og sikke en oplevelse. Vandfaldene var uberørt af mennekser, og stierne derud til var også halvt groede til. Det var så utroligt smukt, og stort. I området her findes der 8 forskellige vandfald i forskellige størrelse - Dette var en fantastisk smuk dag.




Om 24. dage smutter jeg igen til Belo Horizonte igen, for at se mine venner fra distriktet, og derefter smutter jeg 10 dage til Pantanal & Bonito - Dette kommer på næste blog indlæg!

Varme hilsner til DK !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar